masini second hand

Ce trebuie să știi despre mașinile second-hand

Anul acesta au intrat în vigoare noile prevederi privind importul de mașini în Republica Moldova. Faptul că pot fi importate mașini mai vechi de 10 ani i-a bucurat pe unii, chiar dacă pentru vămuire vor trebui să scoată din buzunare o sumă frumușică.

Indiferent de unde vreți să procurați un automobil, din țară sau de peste hotarele ei, faptul că acesta este la mâna a doua, presupune să vă expuneți unor riscuri și ar fi bine să dați dovadă de mulță vigilență.

Iată câteva lucruri la care tebuie să acorzi atenție pentru a alege cât mai bine un automobil second hand.

În primul rând trebuie să știi care sunt zonele cu probleme de fiabilitate, fiecare model cu ”particularitățiile” lui.

Al doilea lucru pe care trebuie să-l ai în vedere este faptul că o mașină second hand necesită schimabrea anumitor piese, reparații, intervenții neprogramate, etc. Iată de ce, ar trebui să-ți pui deoparte și ceva bani pentru aceste cheltuieli neprevăzute.

Ai grijă să soliciți de la vânzător un carnet de service, în care să fie trecute intervențiile făcute asupra mașinii respective. Trebuie să fii atent la înscrisuri și la ștampile. Ai putea chiar să dai câteva sunete la atelierele de reparații unde au fost făcute anumite intervenții să verifici corectitudinea celor scrise în carnetul de service.

Dacă intenționezi să cumperi o mașină  la mâna a doua din România, de exemplu, în ajutorul tău vin câteva servicii gratuite online. Pe site-ul oficial, www.rarom.ro, poți verifica istoricul mașinii pe care vrei s-o achiziționezi în doar câteva minute. Servicii similare sunt și în alte țări.

Insistă ca înainte de a procura mașina să treci împreună cu vânzătorul/proprietarul, pe la un service auto. E mai bine să achiți pentru o verificare de rutină câteva sute de lei, decât să faci o investiție de câteva mii de euro și apoi să-ți pară rău.

Sunt câteva elemente din habitaclul automobilului la care ar fi bine să acorzi atenție: mânerul schimbătorului de viteze, pedalierul, scaunul șoferului sau volanul. Fii atent cât de uzate sunt acestea, dacă nu au fisuri.

Verifică centurile de siguranță, airbagul, inscripțiile de pe parbriz și geamuri, vezi dacă nu au fost cumva schimbate.

Interesează-te dacă mașina a fost implicată în accidente rutiere, cât de grave au fost acestea.

Acordă o atenție sporită la odometru, mai ales atunci când procuri o mașină recent adusă de peste hotarele țării și nu doar. Dacă elementele din habitaclu despre care vorbeam mai sus sunt uzate, mașina are deja peste 10 ani de exploatare, iar pe tabelul de bord scrie mai puțin de 100.000 de km, ar trebui să-ți pui niște semne de întrebare și să faci o verificare a datelor.

Deseori, vânzătorii pot schimba datele, deși asta contravine legii. Un sfat: Trage cu ochiul în carnetul de service.  Dacă pe bord sunt mai puţini kilometri decât apar în cartea tehnică la ultima revizie este clar vorba despre o încercare de a te păcăli.

Sursa: Dosar Media