sâmbătă, octombrie 23, 2021
More

    Ultimele articole

    Dieta Rina, una dintre cele mai populare diete, recomandate chiar și de nutriționiști

    Dieta Rina – una dintre cele mai populare diete, recomandate chiar și de nutriționiști, promite să slăbească între 10 și 20 de kilograme în doar … 90 de zile!

    Dieta Rina, numită și “Dieta de 90 de zile”, este ideală pentru persoanele care doresc să slăbească până la 20 de kilograme, într-un mod rapid și sănătos.

    Pe lângă kilogramele pierdute, Rina vă reglează metabolismul, obișnuindu-l să ardă caloriile în mod diferit. Cu alte cuvinte: poți mânca chiar și un burher sau o pizza, atâta timp cât urmezi regulile privitoare la CUM și CÂND mănânci.

    Mai exact, dieta Rina presupune ca regimul alimentar să fie bazat pe disocierea alimentară, ceea ce înseamnă că într-o zi se consumă strict un sigur tip de aliment. Așadar, cele patru categorii de alimente permise sunt următoarele:

    Proteinele: carne de pui, carne de peşte, carne de vită, carne de porc, brânză, lapte, ouă, etc.

    Amidonul: soia, orez, linte, fasole uscată, fulgi de soia, năut, cartofi, etc.

    Carbohidraţii: făina albă, făina de grâu integral, făina de hrişcă, făina de porumb, spaghete, lasagna, cuscus, fidea, etc.

    Vitaminele: fructe și legume proaspete.

    Dieta Rina – una dintre cele mai populare diete

    Înainte să exemplificăm cum funcționează dieta Rina pe zile, este important să specificăm câteva reguli valabile acestui regim alimentar:

    • Fiecare dimineață începe cu “apa minune”: consumați pe stomacul gol un pahar de apă caldă cu lămâie și miere de albine;
    • Fructele și/sau legumele se pot consuma din 2 în 2 ore, începând cu ora 4 dimineața și până la ora 12:00;
    • Între ultima masă de fructe și/sau legume și masa de prânz reprezentată de alimente proteice trebuie să treacă minimum 2 ore de pauză alimentară (spre exemplu dacă ultima masă de fructe și/sau legume a fost consumată la ora 10:00, prânzul va putea fi consumat la minimum ora 12:00).
    • Nu se va consuma absolut nimic între masa de prânz și cină;
    • Se permite de băut ceai și cafea neândulcite (fără zahăr, fără îndulcitori) și fără lapte, oricând și oricât doriți;
    • Consumul de alcool încetinește procesul de pierdere în greutate, de aceea mai bine îl evităm;
    • Cina se consumă între orele 18:00-20:00, la interval de minimum 4 ore față de masa de prânz. Între orele 20 și ora 4 dimineața nu se consumă absolut nimic.

    Micul dejun:

    Pe durata celor 90 de zile de regim alimentar, singurul lucru neschimbat va rămâne micul dejun și va consta din fructe proaspete sau uscate, sucuei, oleaginoase sau semințe, pe care le puteți combina după cum doriți.

    Dieta Rina – una dintre cele mai populare diete

    Ziua 1 – ziua proteinelor

    Cum am explicat și mai sus, pe parcursul dietei Rina vei repeta un regim de 4 zile. Ține minte că ziua 29 este dedicată detoxifierii și ai voie să bei doar apă. După această zi, reiei ciclul de câte 4 zile.

    În prima zi se consumă doar proteine: de exemplu 250 grame de piept de pui la cuptor ar trebui să fie suficiente pentru prânz. Dacă nu îți vine deloc să mănânci carne, poți servi 3 ouă fierte sau diferite tipuri de brânză. Ideea prânzului este să consumi aceleași proteine ​​în această zi, adică nu poți combina, de exemplu, carne și brânză, sau pește și ouă, iar lactatele nu pot fi combinate cu alte proteine. Alături de carne sau brânză, este recomandat să serviți o salată aromată cu sare, piper sau condimente, dar fără niciun fel de ulei. De asemenea, puteți mânca 300 ml de supă de legume și 40 grame de pâine.

    La cină, mâncați același meniu ca la prânz, dar gramajul e doar pe jumătate din  cel de la prânz și fără pâine sau supă.

    Ziua 2 – zi cu amidon

    Prânzul acestei zile poate include porumb, fasole, linte, năut, cartofi. În acest fel, puteți găti tocană de legume, piure de fasole, orez sau mazăre. Amidonul se poate prepara fiert, înăbușit sau sotat, condimentatat cu sos de roșii sau ierburi. La cină, mâncați aceleași legume ca la prânz, dar în cantități mai mici. De asemenea, este permis puteți mânca 300 ml de supă de legume și 40 grame de pâine. Murăturile sunt permise în ziua cu amidon. Dar cât mai rar și cât mai puține cantitativ datorită reticenței de lichide.

    Ziua 3 – zi cu carbohidrați

    Micul dejun este la fel ca întotdeauna, la prânz puteți mânca paste de orice tip sau pizza cu legume, mămăligă, tort, înghețată, etc. Meniul se poate completa cu legume permise în limita bunului simț. Puteți face și supă cu bulion de legume. La cină nu se combină dulce cu sărat! Tot la cină 40 grame de ciocolată de minim 75% cacao este obligatorie și împreună cu cina să nu depășească 500 calorii.

    Ziua 4 – zi cu fructe și vitamine

    În a patra zi de dieta Rina singurele alimente permise sunt cele de la micul dejun, respectiv fuctele, legumele și semințele. Partea bună în această zi este că nu există o cantitate maximă impusă.

    Ține minte!

    Pentru ca dieta Rina să funcționeze, trebuie să respectați programul alimentar. Nu modificați ordinea zilelor și a alimentelor descrise mai sus și nu uitați să beți multă apă! Încercați să vă ajutați corpul cu exerciții de cel puțin 3 ori pe săptămână.

    Latest Posts

    Nu rata